Mentor – Coaching Właściciela Biznesu

Mentor – Coaching Właściciela Biznesu

Właściciel małego biznesu

Produkt powstał z potrzeby serca i dużego zrozumienia dla potrzeb małego biznesu. W końcu Gildia Intelektu startowała również, jako jednoosobowa firma. Ale czy to oznacza, że mały biznes ma inne potrzeby w zakresie zarządzania? Osoba prowadząca własną działalność posiada potrzebę posiadania wszystkich umiejętności zarządzania, często skumulowanych w jednej osobie. Jest więc w dużo trudniejszej sytuacji, niż menadżerowie dużych firm, podlegający zaplanowanym kosztownym cyklom szkoleniowym, na które właściciel firmy nie może sobie pozwolić z uwagi na brak środków lub czasu. Jak wiec uzupełnić wiedzę z zakresu komunikacji, bez której trudno przedsiębiorcy dogadać się, z pracownikami i partnerami w interesach? Jak kierować pracownikami, bez znajomości narzędzi menadżerskich? I w końcu, jak zaplanować rozwój firmy, bez znajomości chociażby podstaw strategii?Statystyki są bezwzględne blisko 80% nowych firm upada w ciągu pierwszych 2 lat prowadzenia działalności. Z pozostałych 20% tylko kilka dziesiątych procenta rozwinie skrzydła i przekształci się w większe przedsiębiorstwa.

Co jest przyczyną? Odpowiedź jest oczywista – braki w umiejętnościach zarządczych. Bo stwierdzenie, że w biznesie potrzebne jest szczęście, należy włożyć między bajki. Prawda jest bardzo brutalna – „za sukces firmy, bądź jego brak odpowiadają managerowie, a w szczególności zarząd i właściciele”. To od podejmowanych przez nich decyzji i tolerancji na ryzyka zależą wyniki firmy.

Odpowiedzią na potrzeby szybkiego podniesienia kompetencji zarządczych właścicieli małych firm, jest szkoleniowy proces mentor – coachingowy właściciela małego biznesu. W skład procesu wchodzą elementy pokrywające najczęściej występujące potrzeby kompetencyjne:

  • Komunikacja
  • Realizacji celów i zadań
  • Organizacji pracy zespołu
  • Kontrola przebiegu projektu i testy akceptacyjne
  • Ryzyka i zarządzanie zmianami w projekcie
  • Budowa strategii
  • Implementacja strategii
  • Przykładowe strategie

Przedsiębiorca uzbrojony w podstawową wiedzę ze wskazanych obszarów zarządzania zwiększa szansę na przetrwanie, dalszy rozwój firmy, co dla niego przekłada się bezpośrednio na generowanie zysków.